Sunday 17 March 2013

~Tahukah anda bila tarikh kita menjadi tetamuNya ^^?~

 "Laibakallahummalabbaik..labbaikalaasyarikalakalabaik..innalhamda wanni'mata lakawalmulk laaasyarikalak"


R.I.N.D.U.........

Just nak ungkap perasaan pada tarikh  31.1.2013- 10.02.2013 yang menjadi  kenangan terindah dalam hidupku..bersama mama,abah,adik dan jemaah umrah yang lain..bersyukur kepada Allah kerana memberi diri ini peluang menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah.

Perkara yang paling x boleh lupa dalam hidup ni bila 1st time dapat tengok kaabah depan mata..serious..terus menangis..sob..sob..sob..kalau korang yang 1st time pergi mesti dapat rasa perasaan macam yang sy rasa..gembira + sedih.

Bukan nangis sebab apa, sy rasa happy sangat sebab Allah sudi terima diri ni  utk mnjadi tetamuNYA. saya juga bersyukur hajat mama nak bawa abah ke tanah suci termakbul.Syukran Ya Alllah ^^..

 Even abah dalam keadaan uzur pon Allah bagi kemudahan pada abah.kesian kat abah terpaksa dialisis(cuci buah pinggang), angah tahu abah kuat!!Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan selamat.Kepada u olls yang nak pergi menunaikan umrah @ haji jangan rasa takut,betulkan niat kita terlebih dahulu..Allah s.w.t  Maha Mengetahui..Kat sini sy nak share sikit antara tempat yang sempat kami ziarah and snap kat sane..Zassss....



 Cantik.....Masjidil Haram diwaktu malam


Hotel kami di Madinah "Rumah Makan Indonesia "
 Ketika subuh di Masjid Nabawi


Alhamdulillah selesai umrah pertama kami : )



okla setakat ni dulu sy pon ada class jap lagi , kalau nak upload  sampai esok pon tak habis hehe..nanti  sy sambung  entry lain pulak ea. Daaaa  Selamat membaca  ^^








Kat sini sy ade masukkan video suasana kt Masjid Nabawi dan Raudhah (salah satu dari taman-taman Syurga) di dalamnya.hayatilah..

tQ sudi bace ^^

2 comments:

  1. smoga sy mndapat lg jemptan dariNYA...AMINN

    ReplyDelete
  2. aminnnnn...semoga kita semua dpt jd tetamuNYA lg nnt..

    ReplyDelete